Bel ons voor een afspraak
Informatie nodig?
Ook per mail kunt u ons bereiken

Dry needling in Almelo: een oplossing voor pijnlijke spieren

Bent u benieuwd of dry needling in Almelo u helpt bij uw klachten of wilt u meer informatie over deze behandeling? Als u kiest voor dry needling wordt u vanzelfsprekend geholpen door een hoog gekwalificeerde fysiotherapeut. Veel mensen hebben er wel eens mee te maken gehad: een zogeheten 'spierknoop'. Een spierknoop, of 'myofasciaal triggerpoint', is in feite een verkramping van de spieren. Ze kunnen ontstaan door een verkeerde beweging of door een verkeerde houding, maar soms ook door stress. De spier verkort, verdikt, en wordt slecht doorbloed. Meestal zijn deze triggerpoints ook voelbaar als een knobbeltje onder de huid. Bij Fysiotherapie de Schipbeek in Almelo bieden wij een oplossing: dry needling.

Wat houdt dry needling in Almelo bij Fysiopraktijk de Schipbeek in?

Bij onze dry needling behandelingen in Almelo brengt een behandelaar een klein naaldje aan in de triggerpoint. Dit leidt tot een reactie van de spier, een zogenaamde 'twitch response'. Dit zorgt voor een tijdelijke verkramping, gevolgd door ontspanning. Wanneer u een behandeling dry needling in Almelo volgt, zorgen wij dat de verkrampte spieren zich ontspannen en weer correct gebruikt kunnen worden. Tevens leert u hoe u dit kunt voorkomen in de toekomst.

Dry needling: niet te verwarren met acupunctuur

Anders dan bij acupunctuur, gebruiken we bij onze dry needling therapie in Almelo geen vloeistoffen. Vandaar de term 'dry' (droog) needling. Dry needling is ook niet gebaseerd op het idee dat er energiebanen door het lichaam lopen, maar op het verhelpen van triggerpoints. Anders dan bij acupunctuur blijft het naaldje niet lang in het lichaam zitten.

Dry needling in Almelo: pijnlijk?

De naaldjes die wij gebruiken bij onze dry needling behandelingen in Almelo zijn erg klein. U voelt hoogstens een klein prikje. De korte verkramping kan wel even vervelend aanvoelen, maar meestal voelen mensen zich na dry needling vooral erg ontspannen. Heeft u zelf ook last van triggerpoints en wilt u van de pijn af? Onze fysiotherapeuten in Almelo kunnen uw pijn verhelpen met dry needling. Neemt u gerust contact met ons op via 0546-814684 of info@deschipbeekfysio.nl, dan kijken wij hoe wij u verder kunnen helpen.